Czy warto drukować ulotki?

Czy warto drukować ulotki?

0d 1,5 do 10 % - taki jest tzw Return on Investment (ROI) czyli procent zwrotu inwestycji w przypadku ulotek. Powiesz mało? To zależy co najmniej od kilku rzeczy, ale po kolei.

Każdy kto prowadzi firmę, chce powiększać swoją sprzedaż docierając do nowych klientów. Każdy również prawdopodobnie zaczynał to robić od druku i kolportażu ulotek. Jaki format ulotek wybrać? Jaki nakład ulotek? Na te pytania również znajdziesz odpowiedź w  artykule. Aby dokładniej przyjrzeć się jaki procent nakładów na druk i  kolportaż się zwróci posłużę się dwoma przykładami.

Ulotki dla przedszkola jako sposób na pozyskanie klientów – czy to się opłaca?

Pani Kasia prowadzi przedszkole integracyjne – zależy jej na dużym naborze dzieci. Myśląc o tym zleciła druk ulotek A5 w nakładzie 1000 sztuk. Nakład nie był duży ponieważ Pani Kasia znała grupę docelową (żłobki, sklepy dla dzieci itp.), rozdając tam ulotki i  robiąc to na kilka miesięcy przed naborem, uzupełniając nakład, trafia do potencjalnych klientów. Do przedszkola trafiło 10dzieci. Tak wiem, co to jest 10klientów z 1000 ulotek, policzmy więc. Czesne miesięczne to 500 zł x 10 miesięcy x 10przedszkolaków = 50.000 zł rocznie, minus koszt druku ulotek w drukarni gitdruk.pl to zaledwie 198 zł brutto. Zostaje 49 800,od tego należy jeszcze odliczyć koszty, jednak zarobek i stabilny dochód dzięki niskiej kwocie jest i tak ogromny.

Druk ulotek w dużych nakładach - czy warto?

Pan Waldek spzrzedaje okna, bramy garażowe, rolety. Na druk ulotek A6 w nakładzie 100.000 sztuk na gitdruk.pl wydał 2624 zł brutto. Aby przekonać się o stopie zwrotu, na ulotce zamieścił numer telefonu na kartę, który kupił specjalnie pod akcję z ulotkami, stworzył dodatkowy adres email. Ulotki rozdawał wszędzie gdzie się dało, pod sklepem, za wycieraczki samochodów, na wycieraczki i do skrzynek. Tutaj zadziałał efekt skali, duża ilość ulotek trafiła do kosza, ale zwrot w postaci 1,8% w ciągu 3 miesięcy jest nie do przecenienia. 1800 unikatowych, potencjalnych klientów,których zachęcił do kontaktu, masa ilość ofert, które sporządził, rozmów które przeprowadził utwierdziło go w przekonaniu druku dużych nakładów.

Jaki format ulotek jest najlepszy?

Tak więc jak widzicie nakład ulotek powinien być przemyślany i dostosowany zarówno do branży jak i do formy kolportażu. Jaki Format ulotek drukować? Przyjęło się, że formaty A5 i A6 są najbardziej dostosowane do tzw, ulicznego kolportażu ze względu na niewielkie rozmiary. Ulotki składane są droższe w produkcji i stosowane przez firmy, którym zależy na szerokiej ofercie z kilkoma zdjęciami podkreślającymi zalety oferty, tutaj warto zastosować grubszy papier - 170-250g.

Jak wzmacniać efekt działania ulotek?

Podsumujmy – niskie koszty druku ulotek są wystarczającym pretekstem do takiej formy reklamy, odpowiednie dostosowanie nakładu i formatu ulotek zwiększają stopę zwrotu poniesionych kosztów. Przemyślana kampania oparta o najprostsze metody może być skuteczna, do wzmocnienia warto również zamieścić informację na stronie o promocji, poinformować stałych klientów telefonicznie lub mailowo, jednak to ulotka „przyniesie” nam nowych klientów.

*Zapraszamy do kontaktu w celu ustalenia cen za wydruki w drukarni internetowej GitDruk!

Autor: Kornik Drukarz